מטחנת קפה חשמלית – לקפה ביתי מושלם

תוכן עניינים

מטחנת קפה חשמלית – לקפה ביתי מושלם

כאשר אנו רוכשים קפה בבית קפה מקצועי, סביר להניח כי לפני שנשמע את גרגור פעילותה של מכונת האספרסו, נשמע את קול הטחינה של פולי הקפה הטריים. הטחינה היא חלק בלתי נפרד מתהליך הכנת הקפה וחשוב שתבוצע בסמוך למועד הכנת הקפה. מיהו האויב הגדול ביותר של הקפה הטחון, כיצד מטחנות הקפה החשמליות מצליחות להיאבק בו ואיזו מטחנה כדאי לכם לרכוש? זאת ועוד, במאמר הבא.  

לטחון בלי רחמים

לא חייבים לטחון את הקפה, ניתן להכין קפה מפולי קפה קלויים שלמים, התהליך דורש ניסיון וזמן ברב המקרים התוצאה שתתקבל תהיה מימית, שרופה וקשה לשתייה ולכן אנחנו לא ממליצים על כך. טחינת פולי הקפה מאפשרת להגדיל את שטח הפנים של הפולים, כך המים יכולים לשהות ולחדור בניהם ולחלוט את הקפה בצורה אופטימלית.

 

טחינה המונית

נהדר! אז בואו נטחן כמות קפה גדולה וניקח אותה הביתה – עצרו, זה לא מומלץ, מרגע שהקפה נטחן הוא פוגש באויבו המר – החמצן. שקפה הטחון בא במגע עם אוויר הוא מתחיל אט אט לאבד מטעמו ומטריותו, לכן ישנן אריזות קפה טחון המגיעות אטומות עם ואקום אך ההמלצה היא לטחון את הקפה בסמוך למועד ההכנה. טחינת הקפה ממש לפני השימוש תאפשר לכם ליהנות מטעם קפה טרי ואיכותי – וכאן נכנסות לתמונה מטחנות קפה חשמליות ביתיות.

 

טחינה ביתית

מטחנת קפה ביתית תאפשר לכם לטחון את פולי הקפה בלחיצת כפתור, בדיוק בכמות הנדרשת להכנת מנה וברמת הטחינה המבוקשת. המטחנות הביתיות הן לרוב קטנות יותר ממטחנות הקפה הנמצאות בבתי הקפה, על מנת שיוכלו להתאים למטבח הבייתי, אך פעולת הטחינה שלהם היא טובה ומדויקת מבחינת עובי הטחינה הרצוי. כמובן כי לרשותכם לא עומדת רק האופציה החשמלית וניתן לרכוש גם מטחנה ידנית שתאפשר לכם לטחון כמות קפה קטנה, בצורה מדויקת ואיכותית, אך בלי הרעש הממכר של טחינה חשמלית מהירה. אופציה נוספת, אם כי לא נוחה ולא מומלצת, היא טחינה בעזרת מכתש ועלי. מכתש ועלי אומנם יטחנו את הקפה, אך לא תוכלו לשלוט בעובי הטחינה ומידת המאמץ שתאלצו להשקיע עלולה לגרום לכם לרצות לעבור לשתות קפה מגורען.

 

העובי כן קובע

דובר כאן רבות על עובי הטחינה ולכן חשבנו שראוי להדגיש – לקפה מסוגים שונים עובי טחינה שונה. לצורך העניין, טחינת קפה לקפה שחור תהיה שונה מטחינת קפה למקינטה ושונה מפילטר וכן הלאה.. ההבדל בעובי הטחינה נובע ממענה על צרכים שונים, כך לדוגמא, טחינה דקה מידי עבור קפה פילטר עשויה לסתום את הפילטר וטחינה עבה מידי עבור מכונת קפה תביא לתוצאת מיצוי קפה לא אידיאלית. לכן בטרם תחלו בפעולת הטחינה וודאו כי אתן יודעים מהו העובי המדוייק לשיטת וצורת ההכנה של כוס הקפה שלכם.

חשיבות גודל ואיכות הסכינים משפיעה בצורה דרסטית על תהליך חליטת הקפה, ככל שהסכינים יותר גדולים ועשויים מחומר עמיד יותר כך נוכל לשלוט בצורה מדוייקת על תהליך הטחינה והחליטה. ישנם כמה סוגים של מטחנות:

מטחנת להבים- מתאימה לטחינת קפה שחור ותבלינים, התוצאה שנגיע אליה לא תהיה אחידה, לא מתאימה לאספרסו.

מטחנת סכינים קונית- שיטת עבודה כמו בפלפליה, חומר איכותי ולכן שיטת הדיוק גבוהה.

מטחנת סכינים שטוחות- בשימוש בעיקר במכונות מקצועיות, רמת דיוק גבוהה מאוד.

-חשוב לזכור שאין לנו השפעה (במיוחד בבית) על לחץ המכונה וטמפרטורת המים, אך יש לנו השפעה ישירה על טחינת הקפה.

 

רוצים מטחנת קפה?

איזהו פלא, אתם מחפשים מטחנת קפה, ולנו יש מגוון רחב של מטחנות קפה איכותיות, חשמליות וידניות להציע לכם. את המטחנות שלנו תוכלו להשיג בקנייה מקוונת ישירה ותוכלו למצוא אותן גם בסניף הפיזי שלנו הממוקם בכניסה לשוק הכרמל. לצפייה בקטלוג מטחנות הקפה לחצו כאן >>>

 

שיתוף:

מאמרים נוספים

תוכן עניינים

פוסטים אחרונים

עקבו אחרינו