קפה טחון מחיר

תוכן עניינים

קפה טחון – כל מה שאי פעם רציתם לדעת

קפה טחון הוא המוצר הסופי שמגיע אליכם מוכן לשימוש מידי, כל שנותר לכם לעשות הוא להכניס את האבקה לכלי הנבחר ולשיטה הנבחרת איתם מעוניינים להכין קפה, להוסיף מים חמים ולשתות. אבל פעם עצרתם לחשוב למה צריך בכלל לטחון את פולי הקפה? במאמר הבא ננסה לענות על השאלה וגם – מה קורה לקפה לאחר הטחינה? מהי רמת הטחינה הנכונה? והאם תוכלו לטחון קפה לבד בבית?

למה לטחון את פולי הקפה?

ברמת העיקרון אפשר להכין קפה מפולי קפה שלמים, התהליך דורש ניסיון וזמן ברב המקרים התוצאה שתתקבל תהיה מימית, שרופה וקשה לשתייה ולכן אנחנו לא ממליצים על כך. טחינת הקפה מאפשרת את הגדלת שטח הפנים של חלקיקי הקפה וכך המים יכולים לחדור ולשהות בניהם ביתר קלות ולחלוט את הקפה בצורה אופטימלית. הטחינה מאפשרת גם את הוצאת טעמו הרבוד של הקפה ונותנת ביטוי לשמנים ולארומה הכלואה בתוכו. מה גם, שפולי קפה שלמים לא ניתנים להכנסה לידית חליטה או למקניטה כך שפעולת הטחינה היא גם הכרחית מבחינה פרקטית לשימוש נכון.

העובי כן קובע

בכל הקשור לקפה טחון העובי דווקא כן קובע. ישנן עשרות דרכים להכין קפה ולכל דרך רמת טחינה אשר מתאימה לה. כך לדוגמא, טחינה גסה מתאימה לקפה פילטר או לחליטת קפה קרה (COLD BREW), טחינה בינונית תתאים למקינטה ודומיה, טחינה דקה תיועד להכנה של אספרסו ועם קפה טחון דק מאוד תוכלו להכין בוץ או קפה פינג'אן. עובי הטחינה הוא אינו איזו גחמה של איטלקי עצבני אלה צורך ממשי הנובע מהכלי והשיטה איתם תבחרו להכין את הקפה. לצורך העניין, שימוש בקפה דק מידי לקפה פילטר עשוי לסתום את הפילטר, קפה גס מידי בקפה שחור עשוי שלא לשקוע וקפה שאינו טחון בהתאם לצורך של המכונה עשוי שלא להגיע לרמת המיצוי האידיאלית שלו.

האויב הגדול של הקפה הטחון

לא הכל ורוד. לאחר הטחינה של הפולים לאבקה, הקפה פוגש באויב הגדול ביותר שלו – האוויר. האוויר גורם לקפה לאבד לאט לאט את טריותו ובשל כך נגרמת שחיקה בטעם הקפה המקורי. לכן, מומלץ לטחון את הקפה ממש בסמיכות למועד הכנת המשקה ואם רכשתם שקית של קפה טחון הביתה מומלץ לשמור אותה בקופסת ואקום ייעודית אשר תשמור עליו מפני האוויר המרושע.

טיפים לשימוש נכון בקפה טחון:

כמות- ככל שכמות הקפה תהיה גדולה יותר, הקפה יזרום לאט יותר.

הידוק- ככל שההידוק יהיה חזק יותר, הקפה יזרום לאט יותר.

טחינה- ככל שהטחינה תהיה עבה יותר, הקפה יזרום מהר יותר.

קניית קפה טחון או טחינה ביתית?

כאמור, עדיף לטחון את הקפה ממש בסמוך למועד הכנת המשקה, לכן רכישה של מטחנה ביתית בהחלט עשויה לשפר את רמת הקפה הביתי שלכם. אך גם קנייה של קפה טחון טרי, איכותי ושמירה נכונה שלו היא אופציה אשר תבטיח לכם הנאה מקפה טחון משובח. על כל פנים, שימו לב כי אתם רוכשים או טוחנים את הקפה במידת הטחינה הרצויה עבורכם. בחנות שלנו דאגנו לסגור לכם את כל הפינות ואצלנו תוכלו לרכוש פולי קפה איכותיים ומטחנות קפה מעולות או קפה שנטחן במקום ונארז באהבה במיוחד בשבילכם. לביקור בקטלוג האתר שלנו – לחצו כאן >>>

שיתוף:

מאמרים נוספים

תוכן עניינים

פוסטים אחרונים

עקבו אחרינו