קפה בריא – אמת יציבה או מיתוס מרושע?  

הקפה הוא אחד המשקאות האהובים והנצרכים ביותר בעולם, כמעט מחצית מאוכלוסיית הכדור פותחת את הבוקר עם כוס של קפה מהבית ולפחות שליש מהם גם ישתו עוד שתי כוסות קפה במשך היום. אך האם צריכה ושתייה של קפה תורמת גם לבריאות שלנו? יצאנו לבדוק. 

מה מכיל הקפה?  

כדי להבין האם צריכת קפה תורמת לבריאות או מזיקה לה, יש להבין ראשית מה מכיל הקפה, מה אנחנו מכניסים לגוף בעת צריכתו וכיצד כל זה משפיע עלינו. הרכיב המוכר ביותר של הקפה הוא הקפאין, קפאין מצוי באופן טבעי במגוון מזונות ומשקאות כמו: תה, שוקולד, קולה וכמובן קפה.. בכל פול קפה יש בערך בין 1-4 אחוז קפאין. כאשר הקפאין נספג בגוף הוא תורם לתחושת ערנות אך גם עשוי להשפיע על מצב הרוח, לגרום להפרעות שינה, חרדות, דפיקות לב מואצות ועוד, אך אלו ייגרמו רק מצריכת קפאין גובהה ומוגזמת במיוחד. בנוסף לקפאין, מכילים פולי הקפה חומרים טובים כמו B2 ,B3,מגנזיום, פוטסיום ונוגדי חמצון. 

אז קפה זה טוב? 

הדעות עדיין חלוקות בנידון ואין תשובה חד משמעית. מחקרים בדקו ומצאו כי צריכת קפה עשויה להפחית את הסיכון למוות מוקדם וניתן לקשר את שתיית הקפה לסיוע במניעת מחלות שונות כמו סרטן, סכרת, פרקינסון ואלצהיימר. יתרון נוסף של הקפה הוא היכולות שלו לעורר את הגוף לפני פעילות גופנית, להביא לשיפור ביצועים וגם לסייע לשרירים לחזור לעצמם לאחר הפעילות, לכן ספורטאים רבים שותים כוס קפה חזקה לפני האימון. מצד שני, צריכת קפה מופרזת עשויה לגרום לתופעות לווי לא נעימות כפי שציינו קודם – הפרעות שינה, חרדה, דפיקות לב מואצות ועוד. 

מבולבלים?  

נראה כי כמו כל דבר בחיים, האמת נמצאת איפשהו באמצע ועל מנת לשתות קפה מעולה וליהנות מיתרונותיו מומלץ למצוא את האיזון הנכון לכם ולא להפריז בצריכתו. אך ישנם גורמים נוספים העשויים להשפיע על מידת הבריאות שתוכלו לקבל מכוס הקפה: 

  • תוספות – הקפה עצמו הוא נטול קלוריות , אך הקלוריות בכל כוס קפה עולות ככל שתוסיפו לו מרכיבים נוספים כמו חלב, סוכר וכדומה.
  • איכות הקפה – ככל שתצרכו קפה מומלץ איכותי יותר הנטחן מפולי קפה טריים ותמנעו מצריכת אבקות קפה תעשייתיות וחשודות, כך הערכים והחומרים החיוביים שתקבלו מהקפה ישתבחו.
  • מועד השתיה –שימו לב גם לטיימינג של שתיית הקפה. לדוגמה בבוקר נסו לשתות כוס מים לפני הקפה ובמשך היום הקפידו לשתות כמות מים נאותה לצד צריכת הקפה. בערב שימו לב כי הקפה אינו מקשה עליכם את מלאכת ההירדמות.
  • מינון – בשורה התחתונה הכל זה במינונים. כמות הקפה היומית המומלצת לאדם היא כ-3 כוסות כפול ביום. אבל נסו להקשיב לגוף ותתאימו את צריכת הקפה לסדר היום שלכם.

בנימה אישית  

עבורנו הקפה הוא דרך חיים, טקס שהיתרונות הנפשיים שלו עולים על הצורך הפיזי. לא סתם התמקצענו בו ופתחנו חנות שכל עיסוקה הוא הנגשה של קפה משובח ומוצרי קפה איכותיים לקהל הרחב. אנחנו סבורים כי מעבר לתרומה של הקפה לבריאות הגופנית ישנה גם התרומה שלו לבריאות הנפשית – ותרומה זו יקרה מפז. על כל פנים, אם תרצו לפנק עצמכם בקפה איכותי, טעים ומשובח ומגוון רחב של מוצרים שיסייעו לכם להכין קפה מושלם גם בבית, אתם מוזמנים להגיע לחנות שלנו הממוקמת ממש בכניסה לשוק הכרמל או לצפות בקטלוג האתר שלנו ולבצע הזמנה מקוונת - לחצו כאן >>>