שחרר את הבריסטה הפנימית שלך
היתרונות והטכניקות של שימוש במקציף חלב ידני

תוכן עניינים

גם אתם מבקשים מהבריסטה "הרבה קצף" ומתבאסים שהוא נגמר ומגיע שלב הקפה עצמו?

כנראה שאתם כמו תמתי מכורים לשכבת קצף עבה קרמית ומפנקת על הקפה שלכם ויש לנו חדשות טובות בשבילכם – אפשר לשחזר אותה לבד בבית וממש אין צורך בתואר בריסטה כדי לעשות את זה.
איך, למה וכמה? כל התשובות בשורות הבאות.

It's time to do some magic

נראה כי מגיל קטן אנחנו מכוונים לאהבה, לדברים מוקצפים, החל מקצף בועות הסבון באמבטיה, דרך קצפת מתוקה ועד לשכבת הקצף החמה המגיע עם הקפה – אך כיצד מתרחש קסם ההקצפה?

עם כל הכבוד למיני הקצפים השונים, אנחנו נתמקד בקצף של חלב. הקצפת חלב היא למעשה פעולה של הכנסת אוויר לתוך הנוזל ויצירת מרקם "קרמי".

בבתי הקפה עושים שימוש בקיטור לוהט וכך מקבלים גם חלב חם ומוכן לשימוש, מקציפים חשמליים עושים זאת בעזרת ערבוב מהיר של החלב ומקציפים ידניים מבוססים על טכניקות שונות אך עיקרון העבודה דומה – להכניס אוויר לתוך החלב ולהרטיב אותו תוך כדי הפעולה, בדרך כלל בסיבוב.

מקציף חלב ידני

מה עושים עם מקציף חלב ידני?

קצף בעבודת יד

מה תעשו עם מקציף חלב ידני והחלב המוקצף זה כבר נתון לכם ולמידת הדמיון והיצירתיות שלכם, אך בעיקרון תוכלו לשדרג כל משקה שתכינו מעתה, תוכלו להוסיף לקפה שכבה של קצף ולדמיין שאתם בבית קפה.

תוכלו להפוך כל שוקו לשוקו שוויצרי יוקרתי ואם ברשותכם מכונת אספרסו או מקינטה, תוכלו להכין קפוצ'ינו עם שכבת קצף עבה המתקרב לזה שתקבלו בבית קפה.

בגלל שעיקרון הפעולה של הקצפת חלב די דומה בכל אחת משיטות ההכנה, גם בשימוש במקציף חלב ידני ניתן לקבל תוצאות טובות וקצף גבוהה, סמיך ויציב.

למעשה, מקציף חלב ידני אינו נופל ממקציף החשמלי והשימוש בו מגלם בתוכו מספר יתרונות כאשר הבולטים שבהם הם הקומפקטיות, נוחות השימוש והקלות שבה אפשר לנקות אותו לאחר השימוש.

תהליך הכנת הקצף אינו מסובך ואינו מצריך מיומנות כלשהי, כל שעליכם לעשות הוא להתחקות אחר הצעדים הבאים:

  • חימום החלב – במיקרו יהיה הכי נוח ומהיר אך החימום בו לא אחיד וגם לא ממש בריא, המלצתנו היא לחמם על הגז, בכל מקרה היזהרו שלא לשרוף את החלב.

  • הקצפה – בצעו את פעולת ההקפצה, המשיכו עד לקבלת שכבת קצף קרמי, גבוה, יציב ויפה. פעולת ההקצפה יכולה להתבצע על ידי מסננת ידנית בפעולת פמפום או על ידי מטרפה ידנית עם או בלי סוללות.

  • הוצאת אוויר מיותר – עשו ממש כמו הבריסטה שדופק את קנקן החלב על הדלפק לאחר ההקצפה, שימו לב כי אינכם פוגמים במכשיר ההקצפה או שוברים את הכוס שלכם.

  • שתייה – זהו, כל שנותר לכם הוא לשדך את החלב המוקצף שיצרתם עם המשקה החם המועדף עליכם ולשתות אותו בהנאה.

מאמרים נוספים

היכן קונים מקציף חלב ידני?

אם הגעתם עד לכאן ואתם מחפשים מקציף חלב ידני, הגעתם למקום הנכון.

בחנות שלנו תוכלו למצוא מגוון של מקציפי חלב ידניים וחשמליים ובאותה הזדמנות תוכלו ליהנות גם פולי קפה משובחים, מוצרים להכנת קפה איכותי ועוד.

אולי יעניין אתכם לדעת גם את זה 👇

מקציפי חלב ידניים עשויים ברובם מאלומיניום או נירוסטה.

כן! מקציף חלב ידני איכותי ידע להקציף גם חלב חם וגם קר.

ההקצפה עצמה משתנה לפי הסוגים השונים זה נע בין 10-60 שניות. לרוב זה מאוד זריז אבל מקציף חלב ידני דורש לחמם את החלב לפני ההקצפה וזה מה שלוקח זמן.

כן מאוד. החלקים של מקציף חלב ידני מתפרקים זה מזה בקלות, נשטפים בקלות ולרב גם אינם סופחים ריח. רב יפה של מקציפי חלב ידניים גם ניתנים לשטיפה במדיח.

רב הסוגים אינם מצריכים כלום מלבד עבודת ידיים, יש מקציפי חלב מעטים שדורשים סוללות.

כמובן, מקציף חלב ידני איכותי יכול לעבוד עם כל סוגי החלב השונים. יש לקחת בחשבון שתחליף חלב נוזלי יותר ופחות עשיר בשומן יגיע להקצפה עדינה יחסית…יש חברות מסוימות של תחליפי חלב שמאוד קשה להגיע איתם לתוצאות של חלב מוקצף כמו בבית קפה.

יש מגוון רחב ועצום בגדלים וסוגים שונים. רב מוחץ של מקציפי חלב מגיעים עם מיכל בדרך כלל בגודל 300-600 מ"ל.  חלק קטן מגיע כמכשיר הקצפה ללא מיכל ואז ניתן להקציף בכל כלי כל כמות נדרשת.

ממש ממש לא. כדי להגיע לתוצאה מדהימה של חלב מוקצף עם מקציף חלב ידני צריך להקפיד על כלל אחד, חימום לטמפרטורה מדויקת של החלב, בין 60-65 מעלות.

ניתן להקציף ביצים, שוקו, מאצ'ה אבל רצוי שלא מאחר ומשאיר ריחות שונים בכלי.

בעקרון לא, אבל הסוגים שונים בשוק, חלקם עם מיכל וחלקם בלי. חלקם עובדים על סוללות וחלקם ללא (עבודה ירוקה לגמרי).

שיתוף:

מאמרים נוספים

תוכן עניינים

פוסטים אחרונים

עקבו אחרינו